Färga hår

Hej era små lussebullar!

Jag har verkligen fallit in i trötthetens tecken, så ni får ursäkta att bloggen hänger lite löst. Gäsp. Men ibland får man sig ett ryck, och det blir kul igen. Like today.

Ett annat ryck man får lite då och då är att man vill färga håret. Helst i nån lite annorlunda nyans än vad man är van vid. Dock inte för annorlunda, man vågar ofta inte gå så långt. Det ska ligga på gränsen liksom, man vill känna igen sitt gamla jag. Med ett litet, litet stänk av nytt. Ett klurigt problem när man sedan sitter där hos frissan är att förklara hur man vill ha det. Visst, man kan ha laddat upp med tusen bilder på alla möjliga kändisar... Men man är hur orolig som helst för att frisören inte ska se bilden på samma sätt som man själv. Man har liksom den där andra bilden också: den i huvudet.

Nästa problem är att frisörerna ofta vill sväva ut och klippa hippa och trendiga frisyrer. Stackars jag som sitter där vill bara toppa lite (eller helst inte klippa alls, det tog ju år att få håret att växa såhääär mycket). Jag är inte en av de som hittat min "personliga" favvofrisör än heller. Jag går till lite olika om amn säger så. Så varje gång blir det ju att stifta ny bekantskap, så man hinner helt enkelt inte vara så uppmärksam på vad den nya personen ifråga egentligen gör där i spegeln.

Jag är lite halvt sugen på att färga/slinga håret i nån kopparnyans nu. Kopparblont typ, finns det nåt som heter så? Får väl se om det blir av, inte helt bestämt ännu. Man tvekar ju som sagt alltid. Vill ju inte råka bli rödhårig eller så. Njet. Men en lite varmare nyans känns helt rätt just nu.

Titta på Scarlett här t.e.x. Lite väl mycket åt det bruna hållet (jämfört med så som jag vill ha), men riktigt snyggt!

What a change:


Jag blir så sugen. Det man inte är sugen på är att uppehålla färgen o.s.v. Just därför vill man ju inte göra de mest radikala förändringarna, för då blir besöken hos frissan för ofta (och dyra!).

Cool bild och snygg hårfärg:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0