Happy new year

Årets sista dag, och sista blogginlägget för 2008. Första på länge dock :)

Skönt att vara utan bloggen ett tag. Blir lite naturliga pauser ibland. Sen kommer man in i ett riktigt skrivstim när det är hur kul som helst. Så man kan ju satsa på att 2009 blir ett riktigt bloggår, även om jag antar att 2008 var då som alla de stora bloggarna slog igenom. Tjejernas år med andra ord!

Nästa år får väl bli det bästa, som man alltid säger. Men då får man bannemej göra något för att det ska bli det bästa också, eller hur? Göra något åt sin situation liksom, och ändra på de saker man är i stånd till att ändra o.s.v. Komma ur dåliga cirklar och vanor och bryta sig lös, om det nu är det man vill. Rensa upp. In med det nya och ut med det gamla.

Jag är inte den som brukar ha nyårslöften. Kanske lite i det tysta, men inget officiellt. Däremot brukar jag tänka på saker jag vill göra, uppnå eller fortsätta med. T.ex. att fortsätta med träningen på samma sätt som det sista året. Sådana saker. Goda vanor liksom, dom ska det fortsättas med.

Något jag tycker alla kan lova är att bli snällare mot sig själva. Inte döma sig själv för hårt och inte pressa sig in i det yttersta. Låta kraven hänga fria och skapa en bra organisation för sig själv. Planera mera, och strukturera upp saker och ting som hänger löst omkring dig. Att ha saker att se fram emot är viktigt. Punkta upp några roliga saker som kommer hända under året så du får motivation att stå ut när allt går kasst:

* Jag fyller 25 (lite kul ändå, för några år sedan tyckte jag 25 lät urgammalt.. Nu är man där själv och det känns ganska bra!)
* Små weekendresor ska bli av: Oslo, Tyskland, England och kanske Estland.
* Förmodligen plugga en kurs i företagsekonomi på distans, kul!
* Ha den bästa svenska sommaren någonsin!
* Flytta till Australien med S i oktober, can't wait!

Ja, gott nytt år nu alla! Ikväll blir det middag och fest med vänner för mej! Kameran är med, of course!

Puss puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0