Båttur: Hvar och Brac

Hellohopp folks!

Idag har vi brutit trenden med att enbart ligga på stranden genom att ta en båtrundresa i den Kroatiska övärlden. Har varit riktigt härligt att komma ut och se lite.

Klockan halv nio imorse bar det först av till ön Hvar. Båtresan tog cirka två timmar. Luftigt och härligt! På Hvar lade båten till vid staden Jelsa, och det är inte vilken stad som helst utan nämligen Lavendelstaden. Så mycket Lavendel såg vi inte men jag köpte i alla fall en lukta-gott-påse med Lavendel i till mamma. Alltid bra att hänga inne på toan tänkte jag.

Efter Jelsa på Hvar åkte vi raskt vidare till ön Brac, för att uppleva dagens höjdpunkt. Denna höjdpunkt var att besöka den berömda stranden Bol. Riktigt cool grej. Säkert snyggare uppifrån, men helt klart värt ett besök längs marken också. Tänk att vi stått därute på spetsen (se bild)! Vackert och annorlunda.

Sen var det hemfärd, halv sju var vi hemma i Brela igen där vi nu tatt en liten paus för att snart gå på vår favoritrestaurang.

Hoppas ni andra haft en bra dag, vi har haft det kanon!


I Jelsa:

Jag vid skylt:

Jag på Bol, nästan ute på spetsen:

Flygfoto:

Kommentarer
Postat av: Christina

Underbara foton! Jag skulle så gärna vilja vara med er och uppleva allt ni är med om. Kram mamma

2008-07-01 @ 20:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0