Ta hand om dina fötter

Hej sötisar. Jag är trööött! :D Idag var det så mycket att göra på jobbet att nästan alla fick jobba över. Puh! 

Hur som helst, trött, men ska ändå snart ta en prommis med Fridn. Fötterna är på lite bättre humör efter fotbadet. Fötterna är för övrigt en kroppsdel som inte är så bortskämd så jag ska nu ge er lite tips på hur ni på bästa sätt tar hand om dem. :)

Gör såhär: Plaska runt en stund i varmt vatten. En tesked salt är en ingrediens som kan vara med i de flesta fotbad. Det verkar rengörande, fuktgivande, uppmjukande och motverkar de bakterier som gör fotsvett illaluktande. En matsked olivolja håller huden mjuk, motverkar torr hud och är rengörande. Särskilt som salt kan vara uttorkande kan olivolja vara utmärkt.

Smörj sedan in rikligt med någon slags lotion och linda in fötterna i plastfolie i ca 10 minuter. Resultatet blir nya mjuka fötter som mår bra! :)


Kommentarer
Postat av: Christina

Detta skall jag testa, för fötterna behöver återhämtning och jag slarvar ofta.

Tack för tipset!

2008-07-04 @ 21:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0