ekologisk mat

Oprah idag handlade bl.a. om ekologisk mat. I morse var det Go Britney, nu är det Go Oprah!

Detta med eko-mat är, för dom flesta, något ganska nytt inom livsmedel - så även för mig. På den senaste tiden har jag faktiskt börjat köpa mer och mer ekologisk mat. Oftast kostar det 1 eller 2 kronor mer än de vanliga alternativen, men det tycker jag att det är värt. Vi stoppar i oss otroligt mycket gifter idag... Tänk er insidan av er kropp efter en blöt utekväll t.ex. Huu... Men även i vardagen äter vi besprutade frukter, livsmedel med diverse olika tillsatser o.s.v. Inte undra på att detox och andra giftreningskurer är så i ropet!

Jag slår härmed ett slag för ekologin!

Om du som jag är "ny" eko-konsument, satsa då på att byta ut de varor du äter mycket av. Detta köper jag:

- ekologisk gräddfil
- ekologiskt smör
- ekologisk mjölk
- ekologiskt te
- ekologisk honung
- ekologiskt frukt och grönt

Go Green är ett märke som har många goda varor också! Deras salsadip är delicious!

                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0