Hemlig förebild

Jag gillar att åka buss/tåg/bil. Jag gillar att sitta tyst och tänka, för mig själv. Reflektera. Tänka och tycka vad man vill. I tystnad.


Igår t.ex. kom jag fram till att jag nog hittat min första riktiga "kändis förebild". Tilläggas bör väl att jag innan haft väldigt förutfattade meningar om denna person. Jag var stensäker på att tjejen ifråga var en blåst och bortskämd snorunge. Men i själva verket är hon riktigt smart och givmild. Jag vill och försöker verkligen ta åt mig av det hon gör och skriver. Hon visar bland annat att tjejer också kan. Att vi måste hålla ihop och hur mycket krav och press vi ställs inför hela tiden. Hon är medveten om hurpass många hon påverkar och utnyttjar detta, enligt mig, på ett bra sätt. När hon ibland skriver djupa inlägg om hur hon känner innerst inne märker jag hur väl jag faktiskt känner igen mig i det. Och vad som är bra med just det är att hon sedan coachar (främst) tjejer till bättre självkänsla och självförtroende. Hon skäms inte och pratar öppet om sexuella trakasserier, hon vägrar anorektiska modeller och är inte världens partytjej.


Om ni inte redan listat ut det så handlar det om en viss bloggare. En blogg som mest anses vara en modeblogg. Men många inlägg och mellan raderna hittar man något som får mig att glädjas åt att hon lyckas så mycket som hon gör. För hon förtjänar det faktiskt. För hon vill så mycket bra med sitt "kändisskap" ändå.


Vem kunde tro att Blondinbella är min förebild?


Sen att det kanske är lite för mycket dyra acnebehandligngar och blekning av tänder som vi vanliga inte alltid har råd med är ju en annan sak. Men det bortser vi ifrån nu! ;)

Godnatt från en annan Bella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0