Live your life and make the most of it

Hej hej!

En lat fredag här hos mig. Precis avnjutit en liten kopp kaffe, och om ett tag blir det att sätta igång med lite middag. Lasagne står på menyn. I eftermiddag blir det träff med Linda i stan, fika och prat i solen räknar jag med.

Visst går dagarna lite lättare nu? Visst är det roligare att planera saker? Visst har man mer ork?

Livet är en konstig sak. Plötsligt och ibland, om så bara för en liten sekund, så hittar man den där lilla motivationen och pushen i rätt riktning som man behöver. Små sekunder av lycka visar sig och sprider glädje i hela kroppen. Jag lever för dom där små guldkornen som kommer ibland. Ofta kommer de utan förvarning om man bara låter det ske, och inte tänker efter så förbaskat mycket. Så länge man tillåter sig att känna ilska och irritation så kommer glädjen också mer till sin rätt.

Jag hoppas att nån håller med mig om detta och känner samma.

Ibland blir jag jätte-jätte-jätte-glad av fina små saker som jag ser. Materiella ting då... Inte själva konsumtionen i sig, men bara att se på dem och veta att det tillverkas så söta saker, typ haha... Då kan jag bli lite sådär adrenalin-påslag-glad.
Materiella ting som säger nåt och kanske betyder lite mer? Kanske påminner dom oss om sådant vi lätt glömmer? Så när jag ändå var inne på mitt favoritsmycke (se inlägget nedan) så fortsätter jag i samma anda.

Söta små armband med budskap från kyssjohanna.se:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0