A man who lived his dream

Igår tror jag att jag fick en ny idol. Min idol är en medelålders, döv man från Vitryssland.

Nu ska jag berätta.

Sedan år 2000 har denne man befunnit sig ute på vägarna med endast sin välpackade motorcykel som vän. Han har bl.a. besökt alla 52 delstater i U.S.A, Hawaii, Belize, Colombia, Australien och Island. I nio år har han farit runt och besökt alla dessa fantastiska platser! Jag tycker att det är helt otroligt.

Det var lite klurigt att kommunicera med honom med tanke på att man fick måla och skriva i ett block. Men ändå verkade han lyckas skapa mer social glädje omkring sig än de flesta vanligt hörande. Helt grymt av honom att ha gett sig ut på sitt livs äventyr! Man kan ju spekulera i om han sparat i halva livet för att ha råd, eller om han är en av de rika i Vitryssland?! Vem vet.

Jag beundras verkligen av en människa som honom. Ingenting är omöjligt, tänker man. Han lever verkligen livet på det sätt som bara han önskar och vill. Imponerande! Jag har verkligen blivit inspirerad av Mr. Yarets.




Listan med alla platser han besökt:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0