Arrgh

Hej på er!

Har hört i dagarna att Carolina Gynning planerar att lägga ner sin blogg p.g.a. elaka kommentarer och hot mot familjen. Med andra ord så finns det personer som dagligen sitter och lägger ner tid/energi på att knåpa ihop dom mest sjuka inlägg. Jag var själv inne på hennes sida nyss och klickade in mig på kommentarsfälten. Därmed fick jag ta del av hennes dagliga plågoandar.

Jag blir helt stum. Hur orkar människor vara så jäkla elaka? Vad gör dem så fulla av hat att de har mage att uttala sig om andra människor som de gör? Hur kan man sova om nätterna? Vad är det som driver dem?


Själv är jag inget uttalat Gynning-fan, men jag tycker hon verkar vara en cool tjej ändå! En mänsklig tös som gör misstag precis som vi andra. En tjej som definitivt inte skulle hålla på med att skriva massa elaka kommentarer till folk sådär utan vidare. Hon verkar ha en öppen och positiv attityd helt enkelt.

Man blir mörkrädd när man tänker på alla elaka människor därute. Och med elaka menar jag de utstuderat elaka som verkligen planerar sina drag. De som med mening är ute efter att såra andra människor utan att bry sig om konsekvenserna. De som är samvetslösa och inte ångrar sig.



Att vara människa för mig handlar bl.a. om att göra fel ibland och att få göra sina misstag. Man kan absolut inte alltid göra rätt eller välja rätt. Ibland gör man andra besvikna, men ofta varar den besvikelsen inte alltför länge. Vi lär oss att inte göra om samma misstag och vi kan också förlåta varandra. Vi hjälper våra nära att bli bättre! Med dessa grundvärderingar blir det svårt för mig att se vissa idioter (ovannämnda människor) som helt mänskliga. Tyvärr. Det sägs att vi alla föds goda. Men sen då? Går vi åt olika håll, eller?

Vad är det egentligen som gör skillnaden på mig och en människa som dagligen loggar in på internet för att spy galla över andra? Det skulle väl vara mina värderingar då... Men ur ett stort perspektiv - inte ett skit!. Alla människor är ju lika mycket värda: goda som onda.. Det skrämmer mig lite ibland.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0