Lasagne

Att laga mat i den kvava värmen är en konst i sig. Det kräver inte bara tålamod utan också en stark vilja + hunger. Det sistnämnda är väl det som motiverar mest, samt att jag på gamla dar har blivit lite matlagningsintresserad. Jag har kul i köket och riktigt trivs bland knivar och skärbrädor.

Så just nu väntar en god lasagne i ugnen. Min egenlagade bechamelsås (jadå, inget paket-trams här inte!) och röd paprika i köttfärsen är hemligheten. Med en enkel sallad till blir det oslagbart. Det är definitivt värt att noggrant passa såsen så att mjölken inte bränner fast i botten. Sådana missöden har hänt alltför ofta, och man blir lika besviken varje gång.

Dags att titta till sötingen i värmen nu, så jag avslutar med att säga bon appetit!


Kommentarer
Postat av: Linda

Jaa nästan så var det! Jag läste receptionistkurser, men valde sedan inriktning och blev resekonsult. Inte kan du ångra lärarutbildningen, den ger attans så mycket mer poäng än min lilla utbildning ;)



Jag har inte kvar den adressen, men jag finns på [email protected]



Hör gääärna av dig!

Kram på dig!

2009-07-06 @ 15:20:36
URL: http://lindaolausson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0