Semester

En veckas skön semester nu igen! Yejj. Måste säga att det var en bra idé av mig att sprida ut semestern så som jag gjort. Inte fel alls, bara såå rätt. Med tanke på att vi lämnar landet 29 september, så får vi ju ändå en typ av semester då med. Mer om det i inlägg framöver.

Idag ska jag börja med att gå en riktig powerwalk. Komma igång och kickstarta dagen a la hurtig träningsbilaga. Ibland är det kul när folk som ser än springa förbi tror att man är en riktig hurtbulle. Min träning går förövrigt finfint nu, även utan gymmet. Mitt gymkort gick ju ut i april och jag bestämde mig för att inte skaffa ett nytt. Av erfarenhet så vet jag att inte stänger in mig på gymmet om somrarna. Nope. För mig blir det därmed träning på egen hand som gäller, både inne och ute. Och disciplinen har jag lyckats hålla fast vid utan några större problem.

Om man struntar i alla löpsedlar och deras inlägg om hur man kan gå ner 5 kilo till midsommar o.s.v. och istället kommer till den punkten där man tränar för något långsiktigt, så har man fattat grejen. Man blir ju bara så trött på alla tidningars olika tips om motion och mat. Dessutom motsäger de ofta varandra, inte konstigt att man blir smått galen.

Jag tror det är viktigt att sätta upp ett rimligt mål för sig själv, något som känns inom räckhåll för dig själv. Jag har t.e.x. sagt att jag varje dag ska ha åtminstone 30 minuters fysisk aktivitet (utöver vardagsmotionen). Det brukar bli joggning i terräng med mycket backar, powerwalks, simning (i sjöar!) eller cykling. När jag kommer hem försöker jag köra lite situps och utfall om jag kommer ihåg. Stretchingen är jag sämre med, det blir en snabbversion i duschen typ.

Vad gäller mat så är jag en stark anhängare av att man får äta vad man vill, i rimliga mängder. Med andra ord så skippar jag dedär stunderna när man är mätt men ändå fortsätter att äta för att det är såå gott. Känns det igen? Att bli för proppmätt så att man nästan grinar är inte kul.
Att hålla mig till det extra goda bara en dag i veckan funkar. Men jag håller absolut inte stenhårt på det! Dock har jag aldrig varit ett fan av varken läsk eller smågodis, så det kan jag ju vara glad för. Choklad, glass och chips däremot .... aj aj aj. Ja, alla har vi våra laster, och det är ju helt ok! Lev livet och njut, typ!

Later!

Kram på sälen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0