At Starbucks

Sitter på Starbucks och väntar med spänning! S är ett kvarter bort på sin första engelskspråkiga jobbintervju, just precis nu. Han var allt lite nervös, men han fick ladda med en god cappucino härifrån så det hjälpte nog nerverna! Jobbet han söker är på Helly Hansen (väldigt passande ursprungsland va?) och det är som deltidsmedarbetare. Jobbet hade passat honom perfekt eftersom det är mycket sportkläder och utrustning, något som han är intresserad av helt enkelt!

I eftermiddag ska vi på en intervju tillsammans (det verkade så i alla fall?). Den är vi inte alls nervösa för, eftersom vi tror att det handlar om nåt telefonförsäljarjobb som vi ändå inte vill ha. Dock vill vi träna på så många intervjuer som det bara går, så man är redo för de "viktiga".

Jag har min viktiga imorgon jag. Calvin Klein Underwear öppnar butik i ett nytt, fräscht köpcenter, och det jobbet skulle vara jättekul för mig tror jag! Dessutom så ligger HH och CK-butikerna precis nästan bredvid varandra, så om jag och S skulle få jobb båda två så kan vi luncha ihop. Vi har liksom så lite fritid tillsammans här, igår sågs vi t.ex. bara 15 timmar!!! K som i katastrof.

Nu håller jag verkligen tummarna för S som varit intervjuad i 5 minuter. Pirrigt! Man kan liksom inte prata bort sig så bra på engelska, som man kan på svenska eller norska. Man får vara ganska rakt på sak, eftersom man inte har så många ord att svänga sig med. Man vill ju inte fastna i Hello-my-name-is-fällan, där man inte kommer på nåt mer än just Hello my name is.


Godmorgon! Ser ni så fint de skrivit mitt namn på muggen?



Kommentarer
Postat av: Andreas

frågan är om det är de eller du som skrivit ditt namn på muggen ;) Men fint var det allt :)

2009-11-05 @ 14:44:48
Postat av: Nina

Det var faktiskt de :) Promise! Det är så sjukt mycket folk på starbucks här, så de måste märka muggarna hehe... ett system som är skumt, men funkar :)

2009-11-05 @ 23:55:25
URL: http://sistersisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0