Mitt i veckan

Hej hej!

Livet här i St Kilda rullar på. Solen är här för att stanna, och våra kroppar börjar vänja sig vid hettan. Nu känns inte 30 grader så illa längre, för någon dag sedan var det nästintill outhärdligt! På lördag verkar det nu bli upp mot 39-40 grader, så vi får väl se om jag ändrar mig då...

Annars då? Vad finns det för nytt här. Inte så mycket kanske, vi börjar leva som i vardagen här nu. Tyvärr fick jag inte jobbet på Calvin Klein, och det var ju såklart lite trist. Jag tror att det hade varit ett perfekt jobb för mig! Men men, det var liksom min första riktiga intervju här så man får se det för vad det är. Jag slänger in nya ansökningar lite här och där varje dag, så något napp ska jag väl få tillslut. På måndag har jag i alla fall en ny intervju inbokad, och det är ett deltidsjobb på en Milk Bar här i närheten. Hade kanske varit skönt att kunna promenera till jobbet?! Vi får väl se hur det går! En Milk Bar är förövrigt något som det finns massor utav här. Det är väl nästan som en bar, fast utan alkohol. En blandning av café/servering/affär är väl ett bra sätt att beskriva det på.

För övrigt så har vi använt vårt internet lite för mycket (vi har bara 3 GB att spela på per månad). Vi slösar extra mycket när vi laddar upp bilder eller kollar på filmklipp o.s.v. Jag får nog därför vara lite sparsam med bilderna i några dagar. Tråkigt. En bild om dagen får bli den nya grejen. Det försvann ju också en hel del när S tittade på fotboll häromdagen. Dessutom har vi pratat ganska mycket på Skype, men där är det nog mest videosamtalen som drar. Vanlig prat är inte så farligt!

Hoppas ni får en fin dag (just nu ligger ni nog alla och snusar och sover för fullt)!

Glass vid flodkanten för ett par veckor sedan:


Kommentarer
Postat av: Anne-Britt

Fortvil ikke Nina, det ligger garantert en jobb og venter på deg i Melbourne, lykke til! klem fra oss

2009-11-11 @ 14:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0