Weekend

Hej hej!

 

Idag är det fredag, vilket är en härlig dag för de flesta av er i alla fall! Det är ju en underbar känsla att gå hem från jobbet en eftermiddag och veta att man har helgen på sig att bara ta det lugnt och göra vad man känner för. Kanske får jag mig snart själv ett måndag till fredag jobb för att få bekantas med denna känslan igen? Nu har jag förresten ytterligare en intervju, på tisdag. Kontorsjobb av något slag, vet inte riktigt vad... Något med att skriva på datorn, för de ska utföra skriv-test på mig. Jag skrev nog i min ansökning om hur snabb jag var på att skriva på dator eller nåt sånt... Det är jag ju visserligen också, det är inte en slump att jag alltid fick skriva rent alla skolarbeten. Jag skröt nog säkerligen också om mina "good english-skills". Upp till bevis blir det ;)

 

S jobbar tyvärr hela helgen nu. 5 timmar ikväll, 6 imorn och 8 på söndag. Han har inte fått lära sig nåt om kläderna, kassorna eller annat viktigt. Det verkar vara lite skillnad att börja ett nytt jobb här så sett. Man går bara in på sina pass utan någon träning/info innan. Men det kanske är lika bra det, ingen press alls.

 

Nu ska jag ut på en liten springtur, blev pigg av en kopp kaffe så det är lika bra att utnyttja energin! Skriver mer sen, för ikväll är det hemmakväll: jag, tv:n, datorn, myskläder + massa chips och dip. Ibland är det tråkigt att va ensam, men ibland är det också det bästa jag vet!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0