Old school

Jag har haft mobilen avstängd i nästan två hela dagar (förutom på natten då den tjänar som viktig väckarklocka). Det har varit rätt skumt på nåt vis. Hur många idag går egentligen med mobilen avstängd? Samtidigt som det är lite skumt, så är det också otroligt skönt att inte bli nådd vart man än går. Att slippa vara beredd och på sin vakt hela tiden. Det blir en typ av mental avslappning från allt som har med teknik att göra. Även datorn har fått stå orörd, eller mer orörd skulle jag nog hellre säga.

Igår gick jag och "knackade på" hos Angelika och Andreas utan att ha ringt innan. Dom var inte hemma, men det är inte det som är poängen. Jag gjorde ett besök på det gamla viset, där man får ett spontant infall om att "knacka på". Är personen hemma så får man en rolig pratstund i nån minut, annars går man helt enkelt hem. Ah, frisk luft. Så tänkte jag väl kanske inte riktigt igår, speciellt inte när en av deras grannar stod och glodde på mig medan jag bankade på dörren för tredje gången. "Hon var visst inte hemma", sa han när jag gick förbi. Egentligen tror jag han ville säga "Varför ringde du inte innan, pucko?". Det blev trots allt en trevlig promenad, solen lyste och det var sådär lagom varmt. 

Om jag ska vara helt ärlig så försöker jag mest bara spara batterierna på min mobil eftersom jag glömt laddaren hemma. Men det är absolut skönt att ha den avstängd! Mitt dåliga minne kanske lärde mig nånting bra den här gången?


Kommentarer
Postat av: Christina

Härligt foto!

2009-09-29 @ 22:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0