Saker att sakna

Det finns vissa saker man kan sakna hemifrån i vardagen. Och, förutom er kära läsare såklart, så har jag vissa speciella saker i tanken. Här kommer en liten lista...

Jag (vi) är otroligt trötta på pulverkaffe... I början funkade det bra och var ganska gott. Nu känns det mest blaskigt och "helt ok". En ersättare för den riktiga varan. Nej, en riktig bryggare längtar vi hem till. Nångång i framtiden kan man ju drömma om en riktigt lyxig kaffe-maskin. Det ska jag nog spara ihop till, värt varenda krona.



Riddar Krongrädde är det bästa jag vet efter ketchup. Dom fyller i och för sig inte samma funktion alls men... Hur som helst, en riktig kopp kaffe med riddargrädde i ger den bästa starten på dagen. Och det har dom inte här, även om de australiensiska kossorna erbjuder goare mjölk. Det ska dom ha.



Lagom mycket trafik
är något som är obefintligt här, och därmed något jag saknar. Trafiken här är galen. Att det inte sker fler olyckor är ett rent under. Vi har konstant trafik runt oss hela tiden (förutom några timmar på natten). Inne i stan orkar man knappt vara en längre tid pga spårvagnar, folk, bilar. Så är det i en storstad, och visst vänjer man sig. Halva Sveriges befolkning kravlar ju runt här.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0