Fredag

Nu är det redan februari, tiden går så fort. Känns som vi ska åka hem snart nästan! Idag har vi bokat alla flyg framöver: Melbourne - Cairns, Brisbane - Bangkok, Bangkok - Landvetter.

Upp till Cairns kommer Anders och joinar. Det blir en tre veckors resa genom Queensland. Jag tror det kommer bli helt fantastiskt! Vi ska snorkla på Stora Barriärrevet, fattar ni? Nej, det gör nog inte vi heller förrän vi hälsar på Nemo och de andra firrarna.

Cairns

En sån här båt åker vi ut med:


Efter Cairns åker vi neråt mot Brisbane. Det blir väl en del stopp på vägen, men de är inte riktigt bestämda ännu. Vi har pratat lite om Fraser Island, som är världens största sandö (och med på listan över världsarven):



Australien är ett så himla stort land, så man får välja sina godbitar och prioritera, eftersom man ju omöjligtvis kan göra allt. Vi har har att även västkusten är helt fantastiskt, men denna gång är det full fokus på östkusten. Brisbane blir sista stopp i detta fantastiska land:


Mae Phim heter stället i Thailand som vi ska till. Googlade och hittade en bild på poolområdet som tillhör lägenheterna där vi ska bo. Lustigt. Finfint litet pitstop:


Det var allt för idag! Blir inte mycket bloggande om dagen nu, inga ursäkter tyvärr! Jag har helt enkelt ingen lust, men nåt jag däremot har lust på som jag vet att det finns mycket av i Sverige just nu...
Det är en stor, fet semla de:


Kommentarer
Postat av: Christina

Nina,jag önskar att jag kunde skicka dig en semla. Jag har redan ätit några och idag gör jag nya. Det är så himla gott.Kanske kan vi baka semlor i juli nör du kommer hem. Varför inte??

Kram, vilken "resa" ni har framför er.

mamma

2010-02-06 @ 13:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0