Söndag

Hej hej på er!

Dagens springrunda är avklarad och nu sitter jag här med lite eftersvettningar. Härligt! Har börjat springa på stranden nu eftersom det är lite skonsammare för benen... Samtidigt är det ju dock 1000 gånger jobbigare, men det ger verkligen en bra träningseffekt.

Vad ska jag hitta på idag då? S jobbar, och jag är väldigt "påhittig" nu om dagen och vill gärna ut och kika på nya grejer. Jag tycker faktiskt det är kul att strosa omkring själv, då kan jag ta god tid på mej och gå fram och tillbaka hur mycket jag vill. Det lutar i alla fall åt att det blir  en vintage-shopping runda i Brunswick. Mest kikande då såklart! Shoppingen här är så bra så man nästan börjar gråta (av lycka). Den är i en annan dimension. Igår var jag faktiskt lite frikostig och handlade loss på rean (första shoppingen på hela vistelsen om man inte räknar med Helly Hansens "varuprover" hehe).

Förstår att det är skittråkigt att läsa om detta, så jag slutar väl innan det rullar iväg. Ska bara nämna för er att Brunswick Street är det området i staden som speglar Melbourne mest (enligt urinvånarna själva). En lång gata med jättebra caféer, restauranger, vintage-shopping och barer. Detta är definitivt ett av de ställen vi ska ta med föräldrarna på när de kommer nästa vecka. Schemat är ganska fullspäckat kan jag lova!

Bild från Australia Day. Tänk er att vi "surfade" på jättesandalerna i
meterhöga vågor. Ganska livsfarligt egentligen:


Kommentarer
Postat av: Kari og Jan

Hurra! Nå kan vi kommentere igjen. Har ikke kommet innpå på lenge, bare fått beskjed "not found".

Skulle bare kommentere teaparty og konsertbloggen.

Fant nemlig ut at vi nok er i en annen generasjon.

For i går var vi i 95-års selskap på Halden eldre- senter og vi har fått oss konsertbilletter til

Jose Carreras.

Hvordan er det,får dere fulgt med på vinter-OL(OS)?

Det er vel ikke det dere tenker mest på i varmen.

Ha det riktig godt begge to.

Klem fra oss to.

2010-02-21 @ 14:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0