Royal Botanical Gardens

Hej på er!

Saknat mig? Nu när jag varit bloggfri i några dagar menar jag! Det var ju slutet av månaden och då snålar vi som bara den på internet, och vi TROR att vi klarade oss utan extra räkning den här gången. Vi får väl se. Men nu är det den 5e igen, vilket betyder fullt internetkonto. Och det kan man väl kanske fira genom extra många bilder.

I förrgår (vi ska dit ikväll igen i och för sig) var vi i Royal Botanical Gardens, ännu en vacker plats i denna fantastiska stad. Det beskrivs som att man kliver in i 1600-tals-trädgårdar och ser damerna med paraply och picknickkorgar i sin fantasi. Och det stämde nästan på pricken det! Folk spelade Cricket på gräsmattorna, satt med korgarna fullpackade o.s.v. Om kvällarna är det utomhusteater och utomhusbio i de olika parkerna, och det är Moonlight Cinema vi ska på ikväll. Bio under stjärnhimlen, med filt och korgen (påsen) packad med vin, ost, kex och annat gott. Är man lite rikare kan man till och med beställa Gold Grass-biljetter och då får man förmodligen sitta i det gräset som blivit vattnat extra mycket. Vad vet jag?

Jag vet inte riktigt vad detta är för byggnad, men jag tror att det har
med minnet av soldaterna i kriget att göra:


Karta över Royal Botanical Gardens:

Blomsterpojken matchade så fint:

Jag älskar att klättra i träd, här fick man äntligen chansen:

Blickar ut över den lilla sjön:

Vi lyckades ta en någorlunda bild på oss båda för en gångs skull:

Perfekt viloplats för marathon-benen:

Blommor och träd av alla de slag:


Dagen avslutades med sushi. Vi ÄLSKAR numera denna japanska
specialitet! Vi ska äta det varje dag nu tills vi tröttnar, kan knappt
vänta till dagens middag... Vi har hittat det perfeka sushistället i
St Kilda som bara är för gott. Bara nån timme kvar nu, yees:


Kommentarer
Postat av: Christina

Jag älskar att besöka sådana vackra trädgårdar. Där hade jag gärna vandrat med er. Härliga foton också! Känns nästan som vi träffas varje dag, tänk vad internet krymper vår värld.

En stor kram till er!

2010-01-05 @ 07:09:25
Postat av: Anne-Britt

Flott park, vakre mennesker og bilder, det kan jo ikke blir bedre det, og dette i en riktig storby. Fantastisk!

2010-01-05 @ 12:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0