Hemma från Sydney

Hej på er!

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade, men det har helt enkelt inte funnits tid. Schemat har varit ganska fullspäckat och datorn är väl den sista platsen jag har haft i huvudet. Vi har varit iväg på en långweekend i Sydney och kom hem igår! 4 dagar i ännu en fantastisk storstad... Vi bodde på ett hostel med utsikt över hamnområdet, dvs operan, bron och allt som man ser på vykort från staden.

Bilderna från vår lilla vistelse har inte vandrat in i datorn ännu, så de kommer inte nu. Istället blir det en ganska så blandad kompott från dagarna innan. Det blir ingen ordning på bilderna alls nu, och det får ni stå ut med. Vi har ju fått massor av Anne-Britts bilder (alla i detta inlägg är hennes) plus att vi ju har våra egna. Jag är inte den som sorterar och kategoriserar särskilt bra, så det får bli såhär. Ingen direkt dagordning med rätt datum osv allstå.

Nu ska jag kurera mig, har åkt på en dunderförkylning utan dess like... Måste bli frisk till imorn då det är Great Ocean Road som väntar. Ska jobba ikväll också, så det blir inget solande och badande på mig idag.

På Queen Victoria Market där man hittar billigt kött bl.a:


Vinkvink... Första dagarna här var blåsiga och lite småkyliga:

Lilla bron här hemma i St Kilda:

Hemma hos oss:

Kitesufring funkar bra i blåsväder:

Posering med city i bakgrunden:

Royal Botanical Gardens:

Ett av träden med tillhörande apa:

Tv-inspelningen för Today Tonight:

Jag och mina "kändisar":

Paul skyddar oss från jobbiga fans:

Nästan som Gossip Girl, men här är skoluniform ett måste:

Vandring i solnedgången:

Stadsvyn från St Kilda:


Soutbank, mitt i city:

En dag på jobbet:

Den höga "tvådelade" byggnaden är ett perfekt riktmärke för vår
lägenhet som ligger i huset bredvid:


Balett på stranden:

Det tog inte lång tid innan vädret ordnade upp sig igen:


Kommentarer
Postat av: Kari og Jan

HEI! Godt å ha dere på plass igjen. Har savnet bloggen. Nå har AB og HE begynt på sin siste uke i Melbourne. 3 uker går fort. Nå kan de glede seg til å komme hjem til våren. Snøen ligger enda og det var 7 kalde grader i dag morges, men solen skinner og det er godt og varmt midt på dagen. Sykkel- terroristene er kommet seg på landeveien igjen. (De med hjelm og sykkelbukser som sykler 3 i bredden og sperrer veien for biler som vil forbi) Så nå får AB pusse sykkelen og legge seg i trening til grense- rittet. Ønsker dere alle fire en fortsatt fin uke.

Klem fra oss to i Halden

2010-03-15 @ 17:16:20
Postat av: helene

godt å se at dere kooooser dere!!!pappas smil foran kjøtt disken ser ut til å være det samme selv på andre siden av kloden...hi hi...

2010-03-15 @ 19:51:48
Postat av: Christina+Uwe

Äntligen, har saknat bloggen så mycket. Vilka härliga foton. Det känns som om även vi är med er på resan. AB och HE ser ut att stortrivas. Veckorna har gått alldeles för fort och jag anar att ni gärna stannat lite till. I Göteborg är det isgata och idag såg jag domherrar i snön. Alltså våren dröjer!! Vi skulle också vilja bada i havet, men vi får bara drömma. Kram till er alla fyra från oss i Göteborg

2010-03-15 @ 22:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0