Slutbadat?!

Har precis sett en haj, på nära håll! Fenan upp över vattnet och jättenära land, typ i det grunda vattnet där hundarna brukar springa omkring. Men idag höll nog alla djurägare hårt i kopplet...

Var ute och sprang längs stranden när jag plötsligt upptäckte ett himla liv i närheten av där Stian brukar kite:a. Folksamling på stranden (och i vattnet för de våghalsiga) och nyhetshelikopter på plats. En medelstor haj simmade lugnt fram och tillbaka längs strandkanten. Det såg ut som att den vaktade havet, och den lyckades nog bra. Lite läskigt var det. Jag höll mig på fem meters avstånd, men vissa gick en meter bredvid. Snacka om att leva livet till det yttersta.

Jahopp. Nu kanske jag får vara med på australiensisk tv för andra gången då?! Tur att man hade färgglada träningskläder på sig haha...

St Kilda Pier, målning av en händelse med haj för 130 år sedan. Det var likadant idag,
bara det att folk hade mobiltelefoner i händerna istället:


Kommentarer
Postat av: Anne-Britt

Huff og huff, da er vi glade for at kite´n ble tatt med hjem til Norge,

Pass på dere selv,

klem fra mor



2010-03-24 @ 16:27:00
Postat av: Linda

Oh my god. Min värsta mardröm typ fast jäkligt coolt på ett sätt också! Jasså ska du va med på tv igen ,värsta kändisen ju.glöm inte bort din bästis hät hemma i norr bara när du åker på världsturné;)

2010-03-24 @ 18:28:10
Postat av: helene

usj så skummelt!!!!

2010-03-24 @ 21:14:44
Postat av: Christina

Hjärtat tog ett skutt upp i halsgropen. Hajar gillar jag inte, ta det försiktigt och håll er på land. Nu får det bli poolbadande, tryggt och lugnt.

2010-03-24 @ 22:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0